دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۱۶:۳۲

در دهه فجر امسال محقق خواهد شد
شناور تحقیقاتی خلیج‌فارس به آب‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی گفت: نخستین شناور تحقیقاتی کشور در ایام دهه فجر به آب‌اندازی خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، دکتر وحید چگینی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود نخستین شناور تحقیقاتی کشور یازدهم آذرماه سال جاری همزمان با همایش صنایع دریایی در بندرعباس به آب‌اندازی شود که متاسفانه به دلیل عدم حضور برخی از وزرا این امر به تعویق افتاد. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ادامه داد: زمان دقیق به آب‌اندازی این شناور تحقیقاتی منوط به تصمیم مسئولین مربوطه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. وی خاطرنشان کرد: اما آنچه مسلم است این که تا قبل از بیست و دوم بهمن ماه شناور تحقیقاتی به آب‌اندازی خواهد شد. وی یادآور شد: البته پیش از این شناور تحقیقاتی به صورت آزمایشی توسط شرکت سازنده به آب‌اندازی شده است اما به آب‌اندازی رسمی آن هنوز انجام نشده است.

این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی تصریح کرد: پس از به آب‌اندازی، پیش‌بینی می‌شود اواخر امسال نیز این شناور تحقیقاتی به طور کامل برای انجام گشت‌های تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی تحویل نهایی شود. وی یادآور شد: هنوز60 میلیارد ریال اعتبار لازم جهت تکمیل ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور تخصیص نیافته است که به همین منظور در تاریخ بیست و دوم دی ماه جلسه‌ای با مسئولین وزارت علوم برگزار خواهد شد. به گفته دکتر چگینی، امیدواریم با برگزاری این جلسه هرچه سریعتر اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل نهایی شناور تحقیقاتی تخصیص یابد. وی در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات متعدد از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با سایر ارگان‌های مرتبط  با امور دریایی جهت تامین هزینه‌های نگهداری این شناور تحقیقاتی خبر داد.

وی دیدار با روسای سازمان مدیریت، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی، سازمان نقشه‌برداری، سازمان شیلات ایران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، وزارت نفت و استانداری‌های ساحلی را ازجمله دیدارهایی دانست که تاکنون برای انجام مذاکرات با ارگان‌های مرتبط با امور دریایی جهت تامین هزینه‌های نگهداری این شناور انجام شده است. دکتر چگینی خاطرنشان کرد: براین اساس این ارگان‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی در طول سال از این شناور جهت رسیدن به اهداف تحقیقاتی خود در آب‌های اقیانوس هند، خلیج‌فارس و دریای عمان استفاده کنند. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی اذعان داشت: ازآنجا که هزینه‌های نگهداری شناور تحقیقاتی در سال بسیار بالا خواهد بود، لذا با این اقدام موفق به تامین هزینه‌های لازم خواهیم شد.



  کد خبر : 265
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :